Дистанційне навчання -українська література

ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ з  08.09.2020

05 листопада


Контрольна робота №1
(Комбінована)
Загадково прекрасна і славна давнина України

1. Виконайте комбіновану контрольну роботу на подвійному аркуші.

2. Після виконання натисніть "ВІДПРАВИТИ".
3. Домашнє завдання :
Прочитати поему М.Вороного "Євшан-зілля".



24 вересня
 
Веснянки: "Ой весна, весна-днем красна", "Ой кувала зозуленька", "А в кривого танця"
 
1. Прочитайте матеріали в підручнику на с.22-25.
2. Перегляньте презентацію про веснянки.
3. Вивчіть веснянку  "Ой весна, весна-днем красна" напам"ять.

21 вересня 

Пісні зимового циклу. "Ой хто, хто Миколая любить", "Засівна", "Нова радість стала", "Добрий вечір тобі, пане господарю", "Щедрик, щедрик, щедрівочка"
1. Прочитайте матеріали в підручнику на с. 16-21.
2. Перегляньте презентацію про пісні зимового циклу.
3. Вивчіть одну з цих пісень напам"ять (або вашу улюблену).)). 
 
17 вересня
 
 Пісні літнього циклу: "У ржі на межі", "Ой біжить, біжить мала дівчина", "Проведу я русалочки до бору", "Заплету віночок", "Ой вінку мій, вінку", "Купайло, Купайло", "Маяло житечко, маяло", "Там у полі криниченька" 
 
1.  Прочитати тексти пісень у підручнику на с. 10-15.
2. Перегляньте презентацію про пісні літнього циклу:
 3. Вивчити одну з перелічених у темі уроку пісень НАПАМ"ЯТЬ.
______________________
 
11 вересня 

Календарно-обрядові пісні. 
Роль пісні в житті українського народу 

1. Прочитайте матеріал у підручнику на  с. 8-10.

2.Перегляньте презентацію "Календарно-обрядові пісні".

3. Запропонуйте своїм рідним згадати та заспівати одну з український народних пісень. До якої групи ви віднесете цю пісню?

4. Домашнє завдання: намалюйте ілюстрацію до прослуханої пісні.

5. Коригуюче навчання за 5 клас: 
Згадайте зміст повісті "Сіроманець"
 за допомогою гри "Так-Ні"


1. Дія починається взимку ?

2. Сіроманець був сліпим вовком ?

3. Чепіжний не любив вовка, бо той з'їв його козу ?

4. Сіроманець з'їв Чепіжного ?

 5. Вовк загнав Чепіжного у воду й не випускав ?

 6. Саш-ко почав підгодовувати вовка та знайшов йому тимчасове місцеперебування ?

7. Сашків тато захотів зловити Сіроманця й наказав викопати яму ?

 8. Вовка впіймати не вдалося, бо Сашко його добре сховав ?

 _________________________________________________

09 вересня

Книжка в житті людини

1. Перегляньте презентацію та виконайте домашнє завдання, зазначене на останньому слайді презентації.
2. Коригуюче навчання за 5 клас:
Назвіть автора та назву поезії (завдання виконати в зошитах).
___________________________

26 травня

Повторення вивченого за навчальний рік матеріалу

Виконайте підсумкову вікторину за курс української літератури у 5 класі за покликанням:

__________________________________________________

22 травня 

Повторення вивченого за навчальний рік матеріалу 

1.Повторіть відомості з теорії літератури,
 виконавши вправу "Закінчіть речення" (ІІІ частина):
 _______________________________________ 

19 травня 

Повторення вивченого за навчальний рік матеріалу 


1.Повторіть відомості з теорії літератури,
 виконавши вправу "Закінчіть речення" (ІІ частина):
____________________________________



14 травня

9.00-9.45 год.

1.Підсумкова контрольна робота з української літератури:


2. Шкала оцінювання контрольної роботи:

_____________________________________________________________


12 травня

1. Повторюємо вивчений за навчальний рік матеріал:
1) Повторіть літописні оповіді на с. 128-137.
2) Повторіть творчість О.Олеся на с. 137-159.
3) Повторіть творчість Зірки Мензатюк на с. 159-187.
4) Повторіть відомості з теорії літератури, виконавши вправу "Закінчіть речення". Інструкція для виконання розміщена перед вправою:

______________________________________________


08 травня

Урок позакласного читання.
 Микола Вінграновський "Первінка"

1. Перегляньте буктрейлер до книги М.Вінграновського "Первінка": https://www.youtube.com/watch?v=4dc97PtNDh8 
Зацікавилися?
2. Прочитайте повість ТУТ
3. Повторюємо вивчений за навчальний рік матеріал:
1) Повторіть народні та літературні казки, народні перекази с. 19-82.
2) Завантажте та перегляньте відео за цими творами, прослухайте аудіозаписи:
"Яйце-райце" https://www.youtube.com/watch?v=skihnD0HKOA
"Мудра дівчина"  https://www.youtube.com/watch?v=TNxfWvxPwOU
"Хуха-Моховинка"  https://www.youtube.com/watch?v=82VQfYIxPkQ
"Цар Плаксій та Лоскотон" https://www.youtube.com/watch?v=BW7blYTv1zk 

______________________________________________________________________

05 травня

Гуманізм повісті "Сіроманець"

1. Згадайте зміст повісті за допомогою гри "Так-Ні"


1. Дія починається взимку ?

2. Сіроманець був сліпим вовком ?

3. Чепіжний не любив вовка, бо той з'їв його козу ?

4. Сіроманець з'їв Чепіжного ?

 5. Вовк загнав Чепіжного у воду й не випускав ?

 6. Саш-ко почав підгодовувати вовка та знайшов йому тимчасове місцеперебування ?

7. Сашків тато захотів зловити Сіроманця й наказав викопати яму ?

 8. Вовка впіймати не вдалося, бо Сашко його добре сховав ?



2. Прочитайте матеріали про гуманізм повісті "Сіроманець"   ТУТ

3. Напишіть відповідь на запитання : Чому твір "Сіроманець" є повістю, а не оповіданням? Скористайтеся визначенням на 

с. 251.

_______________________________________



28 квітня

Захоплююча і драматична історія про хлопчика
і вовка як приклад гармонії людини й природи

1. Згадайте зміст повісті "Сіроманець" за запитаннями:

2. Перегляньте у вільний час документальний фільм про життя вовків (Білоруська кіностудія, російською мовою):
3. Напишіть відповідь на запитання: Чого навчила мене повість "Сіроманець"?
4. Повторюємо вивчений за навчальний рік матеріал:
1) Повторити творчість Галини Малик.
2) Нагадайте зміст повісті " Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії"
3) Дайте усні відповіді на запитання на сторінці 112.

______________________________________

24 квітня

Микола Вінграновський. Повість "Сіроманець"

1. Ознайомтеся з біографією М.Вінграновського на с.223 у підручнику.

2. Прочитайте уривки повісті, уміщені в підручнику.

3. Перегляньте відеофільм "Сіроманець":

4.Повторюємо вивчений за навчальний рік матеріал.
1) Повторіть вивчене про міфи, легенди на с 7-19.

2) Перегляньте відео по міфах та легендах

___________________________________

21 квітня

Контрольна робота за оповіданням 
Григора Тютюнника "Дивак"

1. Написати твір-мініатюру (обсягом до однієї сторінки) на одну із запропонованих тем:
1) "Білі ворони" в нашому суспільстві.
2) Чим мені близький образ Олеся з оповідання Григора Тютюнника "Дивак".
2. Повторюємо вивчений за навчальний рік матеріал.
  -   Повторіть матеріал, присвячений творчості Івана Франка, за підручником с.49-58.
 - Виконайте інтерактивні вправи по казці Івана Франка "Фарбований лис":



____________________________________________




17 квітня

Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь.
Його жага пізнати загадковий світ природи, 
уміння фантазувати, уявляти 
(за оповіданням Г.Тютюнника "ДИВАК")
                      1. Прочитайте повідомлення про Олеся  натисніть ТУТ

          

                      2. Складіть анкету головного героя оповідання "Дивак":
1.                    1) Ім’я.
2                     2) Портрет.
3.                    3) Уподобання.
4.                    4) Ставлення до природи.
5.                    5) Вчинки й поведінка.
6.                    6) Думки і переживання.
7.                    7) Оцінка з боку дорослих.
                      3.  Експрес-опитування за твором Гр. Тютюнника «Дивак»
                       (дайте відповідь на запитання одним словом)

                          1. Яке ім’я хлопця-розбишаки Тойкала?
                          2. Як називається опис природи у художньому творі?
                          3. Як головний герой називав дятла?
                          4. Яке ім’я хлопця – головного героя твору?
                          5. Яка рибка потрапила у небезпеку до щуки?
                          6. Яке ім’я діда головного героя?
                          7. Чим пригостив Тойкало Олеся після школи?
                          8. Який жанр твору?
                          9. Предмет, який необхідно було намалювати 
                              школярам на уроці?
                          10. Казковий герой, що перебував у сні Олеся.
                          11. Ким за професією може стати Олесь у майбутньому?
                          12. Чи можна сказати, що Олесь любить природу?
             ___________________________________________________




14  квітня


Григір Тютюнник. Коротко про письменника. "Дивак"


1. Прослухайте аудіокнигу Григора Тютюнника "Дивак" за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=W_rDy5iURA0 
2. Хто з персонажів твору привернув вашу увагу найбільше? 
          Чим  саме? 
      3. Перечитайте текст ще раз. Знайдіть у тексті й випишіть   
          портретні деталі Олеся:  
          Очі:
          Взуття:
          Одяг:
          Статура:
          Сила: 
        4. У чому дивацтва Олеся? Перерахуйте, запишіть у зошит.
        5. Прочитайте біографію письменника в підручнику-с.215
     ______________________________________________


         10 квітня



Єдність людини і природи, звязок між станом людської душі та довкіллям. "Осінь-маляр із палітрою пишною..."

1. Прослухайте аудіозапис поезії М.Рильського
    "Осінь-маляр із палітрою пишною..." 
2. Прочитайте поезію самостійно, дотримуючись інтонації.
3. Поміркуйте над запитаннями:
    
               1) Із ким порівнює М. Рильський осінь?
          2) Чим вона осипає природу?
        3)  Який епітет використав поет у сполученні зі словом роси?
          4)  Якими кольорами  обливає осінь ліс?
          5) Із ким грає осінь цілунками?
          6) Чому автор називає осінні пісні тиходзвонними?
4. Запишіть у робочий зошит визначення: 

  М.Рильський "Осінь-маляр із палітрою пишною..."
  Тема: Змалювання поетом чудової осінньої пори.
  Ідея: Осінь у всій своїй красі є незрівнянною й особливою
  Лірика: пейзажна.
5. Випишіть з вірша епітети, метафори, уособлення.
6. Намалюйте ілюстрацію до поезії.
___________________________________

07 квітня

Максим Рильський. Основні відомості про поета. краса рідної природи й відтворення її поетом засобами поетичної мови. "Дощ"

1. Прочитайте біографію М.Рильського у підручнику - с. 212. Запишіть найважливіші дати та події у робочий зошит.

2. Прочитайте поезію М. Рильського та поміркуйте, які риси характеру притаманні автору. Зясуйте значення незрозумілих слів.
Я ненавиджу брехню
У всякій одежі,
В розкішній та пишній найбільше,
Самовдоволену тупість,
Хоч би й носила вона
В золотих обідках окуляри,
Метушливість, хапливість, крикливість,
Заздрість і себелюбство,
Гучними словами прикриті,
Очі, презирливо змружені,
Жиром огидним заплилі,
Вуха, заткнуті ватою
Супроти вітру і горя людського,
Зраду й підлоту
З очима блудливими,
Фарисейство і лицемір’я
У личині моральності строгої...
Я ненавиджу!
Речі прості і чисті люблю я:
Серце, для друзів одкрите,
Розум до інших уважний,
Працю, що світ звеселяє,
Потиск руки мозолястої,
Сині світанки над водами,
Шум у лісі зелений і шум золотий,
Спів солов’їний і пісню людську.
Скромну шипшину і горду троянду.
Мужність і вірність,
Народ і народи –
Я люблю!


3. Прослухайте аудіозапис поезії "Дощ" за посиланням: 
https://www.youtube.com/watch?v=OF4iMwqJHas

4. Виразно прочитайте поезію "Дощ". Знайдіть та випишіть з неї художні засоби: епітети, метафори.

5. Запишіть у зошит:
              М.Рильський "Дощ"

Тема: оспівування краси природи.
Ідея: возвеличення чарівності дощу.
Основна думка: захопленість рідною природою, її величним та дивовижним світом, райдужними кольорами.
      Жанр: пейзажна лірика.

6. Запишіть продовження народних прикмет про дощ:
-     Якщо у січні часті снігопади та завірюхи, то...
-    Часті тумани у березні - ...

 -     Якщо квітневий дощ починається великими краплинами, то ...

-    Сині хмари – ...
-    Із берези біжить багато соку – ...
-    Жайворонок багато і довго співає- ...

7. Запишіть початок народних прислівїв про дощ:

-    ... , то восени хліб у коморі.

-  ...  а там, де жнуть.
- ... - що бабині танці.
- ... а жовтень –з їдою.
8. Вивчіть вірш М Рильського "Дощ" напамять.
_____________________________





Тарас  Шевченко






"Садок вишневий коло хати"




Павло Тичина



Євген Гуцало









31 березня


І. Прочитайте біографію Євгена Гуцала, текст оповідання  "Лось". За бажанням, прослухайте аудіокнигу. Виконайте завдання за біографією та змістом твору:

1.  Прочитайте слова: чуйний, жорстокий, злий, співчутливий, доброзичливий, байдужий, щирий, милосердний, сердечний, впертий, невихований.
- Поділіть їх на дві групи – слова з позитивним емоційним зображенням, які відповідають поняттю «добро», і слова з негативним емоційним зображенням, які відповідають поняттю «зло».

2. Метод «Асоціативне мислення»
- З якими словами у вас асоціюється слово «добро»?
- Впишіть власні асоціації у схему (натисніть тут)

3. Запишіть у зошит визначення:

Пейзаж – опис, картина природи, частина реальної обстановки, в якій розгортається подія.

Оповідання - невеликий прозовий про якусь подію з життя одного чи кількох героїв протягом короткого проміжку часу.

4. Прогнозування змісту (заміна ходу подій у творі).
     - Поміркуйте, яку кінцівку мало б оповідання, якби ані дітей, ані Шпичака не було  в лісі.   Напишіть у зошит свою кінцівку оповідання від слів "Лось відчув, що так йому не вирватися..." (с. 206).

 Надішліть  знімок сторінки зошита для перевірки.



3 квітня

Контрольна робота № 4. Рідна Україна. Світ природи

Творчість Т.Шевченка, П. Тичини, Є.Гуцала

Тести.    Розгорнені відповіді на запитання



APR
3




Тестові завдання (№1-8.         4 бали)


1.   Який художній засіб Т. Шевченко використав у заголовку поезії «За сонцем хмаронька пливе…»?      
      А метафору               Б епітет                      В порівняння
2.   Яка пора року описана в поезії Т. Шевченка «Садок вишневий коло хати…»?       
      А зима                        Б весна                       В літо
3.   Уставте пропущене слово в рядку вірша «Блакить мою думку обвіяла…» П. Тичини «Струмок серед гаю, як…».                                                                                          
      А стрічечка                Б квіточка                  В річечка
4.   Що символізує образ козацької могили, створений П. Тичиною в поезії «Не бував ти у наших краях!»?     
      А силу духу, витривалість              Б красу рідного краю             В історичну пам’ять

5. Який художній засіб використав П.Тичина в рядках із вірша «Блакить мою душу обвіяла…»?    
Струмок серед гаю, як стрічечка.
На квітці метелик, мов свічечка.
      А епітет                     Б порівняння                         В метафору

6. Укажіть жанр твору Є.Гуцала «Лось».     
                                
      А переказ                  Б казка                                   В оповідання

7.   Лось прислухався до землі, очікуючи

       А  зиму                      Б   весну              В  літо         Г   осінь

8. У реченні  На тому боці, ген під обрієм, примостилося село     використано


        А    епітет                      Б     порівняння        В   гіперболу     Г метафору


9. Сформулюйте головну думку вірша П. Тичини «Не бував ти у наших краях!»
(2 б.)

10. Прочитайте уривок із вірша «За сонцем хмаронька пливе…» Знайдіть у ньому художні засоби й заповніть таблицю. (3 б.)

За сонцем хмаронька пливе,
Червоні поли розстилає
І сонце спатоньки зове
У синє море: покриває
Рожевою пеленою,
Мов мати дитину.
Художній засіб
Приклад із тексту
метафора

персоніфікація

епітет

порівняння


11. Доведіть, що твір Євгена Гуцала "Лось" за жанром - оповідання.  (3 б.)


Немає коментарів:

Дописати коментар