Дистанційне навчання - українська мова


          З 08 вересня запроваджено змішане навчання в КЗ "Вороновицький ліцей". На уроках перебуває по черзі одна половина класу. Інша половина в цей день навчається дистанційно. Уроки тривають 30 хвилин. Частина навчального матеріалу вивчатиметься дистанційно. Завдання, коментарі, пояснення будуть розміщені на сторінках блогу.
 
 12 березня

1. Перейдіть за посиланням
 
 
 
 
05 лютого

Контрольна робота №
Прикметник (І ч.)

Тести і завдання

1. Прикметник змінюється за:

А родами, числами, відмінками;   Б відмінами, родами, відмінками;

В числами, групами, відмінками.

2. Яка форма прикметника є початковою?
А. Називного відмінка однини чоловічого роду.
Б. Називного відмінка однини жіночого роду.
В. Називного відмінка однини середнього роду.
3.
Позначте рядок, у якому всі прикметники якісні.

А Сумний, хлібний, широкий, солодкий;   Б гіркий, твердий, далекий, сміливий;

В мамин, міський, вузький, швидкий.

4. Позначте рядок, у якому всі прикметники мають однаковий ступінь порівняння:

А Ширший, ближчий, солодший, хороший;

Б яскравіший, глибший, якнайсмачніший, якісніший;

В найбільш м’який, найкращий, щонайдовший, найвищий.

5. У якому реченні прикметник відносний?

А У шубі з лисячого хутра дуже тепло.

Б Не одразу можна розпізнати людину з лисячим характером.

В Як відомо з казки, хитрунку підвів лисячий хвіст.

6. У якому рядку від усіх прикметників неправильно утворено ступені порівняння?

А. Якнайбільший, гірший.

Б. Щонайсміливіший, дужчий.

В. Самий кращий, більш досвідченіший.

7. У якому рядку всі прикметники перейшли з одного розряду за значенням в інший?

А. Заяча лапа; лебедина вірність; золотий годинник.

Б. Срібна роса; ведмежа послуга; собачий холод.

В. Лисячий хвіст; вовчий апетит; собаче серце.

8. Від яких прикметників вищий ступінь порівняння утворюється з іншим коренем?

А. Добрий, веселий, чистий.

Б. Сильний, довгий, високий.

В. Гарний, великий, поганий.
9. Неправильну форму ступеня порівняння прикметника вжито в реченні

А Секвоя – саме найбільше дерево на Землі.

Б У цьому місці річка вужча.

В Заздрість – якнайогидніша з усіх емоцій.

10. Ступені порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка

         А високий, білий, приємний, сміливий

         Б чорний, м'який, сліпий, широкий

         В маленький, важливий, прадавній, пустий

11. Установіть відповідність між прикметниками й ступенями порівняння

1. Вищий, проста форма.                        А. Щонайбільший, найдосконаліший.

2. Вищий, складена форма.                     Б. Менш тривалий, більш доступний.

3. Найвищий, проста форма.                   В. Кращий, добріший.

4. Найвищий, складена форма.               Г. Препоганий, величезний.

                                                                   Д. Дорожчий над усе, найбільш сильний.

 

12. Провідміняйте прикметники:

           Наймудріший, гучна

13. Утворіть усі форми ступенів порівняння від прикметників:

 

Прозорий

Поганий

Дорогий

Низький

 

Завдання     1-10 по 0,5 б. = 5 б.

                      11- 1 б.

                      12 – кожний прикметник по 1 б. = 2б.

                      13 – кожний прикметник по 1 б. = 4 б.

Усього 12 б.

_____________________

 


12 січня

Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні

1. Виконайте інтерактивнувправу
 https://learningapps.org/1138917    

2. Виконайте інтерактивнувправу


Домашнє завдання:

Параграф 41, вправи 345, 346.

Надсилаєте у Вайбер.







03 листопада
 
Розвиток мовлення
 
СКЛАДНИЙ ПЛАН ТЕКСТУ
 

1. Опрацюйте матеріал підручника на с.230-232.

2. Зверніть увагу на форму запису складного плану.

3. Прочитайте текст вправи 597.

4. Перекажіть усно прочитане.

5. Прочитайте Орієнтовний складний план.

6. Домашнє завдання:

 

Прочитайте текст, складіть і запишіть складний план до тексту.

 
Виконане завдання надішліть на Вайбер. 


УСІМ 36.6! Будьте здорові!

 
02 листопада

ПРИСЛІВ"Я, ПРИКАЗКИ, КРИЛАТІ ВИСЛОВИ,
 АФОРИЗМИ ЯК РІЗНОВИДИ ФРАЗЕОЛОГІЗМІВ

1. Перегляньте презентацію та виконайте завдання (усно).
https://drive.google.com/file/d/1cOcKNVxEfEiEjh212cFZgKcXICHDfmtw/view?usp=sharing
2. Домашнє завдання В ПРЕЗЕНТАЦІЇ (письмово).


УСІМ 36.6!  БУДЬТЕ ЗДОРОВІ!


22 вересня
 
ЛЕКСИЧНА ПОМИЛКА
 

1. Розгляньте приклади лексичних помилок. Запям"ятайте правильний варіант:

 

2. Прослухайте аудіоуроки О.Авраменка про найчастіше вживані лексичні помилки. Запам"ятайте правильні варіанти та вживайте їх у своєму мовленні:

 
ВІДРИВАТИ - ЗАКРИВАТИ
 
ТАЄМНИЙ - ТАЄМНИЧИЙ
 
ПОСМІХАТИСЯ - УСМІХАТИСЯ
 

3. Виконайте тести письмово:

 

21 вересня

 

Групи  слів за їх походженням: власне українські слова і запозичені. 

Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів 


1. Опрацюйте параграф 7 у підручнику.

2. Перегляньте презентацію про групи слів за походженням.

3. Виконайте вправу 47,48 усно.

4. Виконайте вправу 43 письмово. 

5. Виконайте інтерактивну вправу

 https://learningapps.org/2382808


 

 

                                    18 вересня

               Розвиток мовлення

                     ДІЛОВІ ПАПЕРИ. ОГОЛОШЕННЯ    

1. Опрацюйте тему 4 на с. 226-228.

2. Зверніть особливу увагу на РЕКВІЗИТИ оголошення (с. 227 вгорі).

3. Прочитайте зразки оголошень у вправі 593.

4. Розгляньте орієнтовний план оголошення у вправі 594 (І).

5. Домашнє завдання: вправа 594 (ІІ) письмово.   

______________________________________________________________________

                      17 вересня

                 Пряма мова і діалог. Розділові знаки при прямій мові та діалозі

1.  Перегляньте презентацію про пряму мову та діалог:
2. Розгляньте схеми речень із прямою мовою:
3. Виконайте інтерактивну вправу:
4. Виконайте письмово вправи 21.
5. Домашнє завдання : вправа 22 (один варіант на вибір). 
_________________________
 
15 вересня

Повторення вивченого. Складне речення.

 Розділові знаки у складному реченні 

 Додаткові матеріали до уроку: 

1. Перегляньте презентацію про складне речення та виконайте усно завдання, розміщені на слайдах презентації:

https://drive.google.com/file/d/1fE5RJQZlDpZeKs1uqO0Rjtc6m3GoIiT7/view?usp=sharing

2. Виконайте інтерактивні вправи до теми "Складне речення"

https://learning.ua/mova/piatyi-klas/ 

_________________________________________________

 

11 вересня
 

Повторення вивченого про стилі мовлення

 

1. Перегляньте презентацію про стилі мовлення за посиланням: 

 https://drive.google.com/file/d/1xKRkmCKH-2vr2BmHV1gHY3Lyjf4WAVKP/view?usp=sharing


2. Опрацюйте матеріали параграфа 6.

3. Виконайте вправу 37 усно. 

____________________________________


10 вересня

Повторення вивченого. Звертання. Вставні слова

1. Перегляньте презентацію та нагадайте вивчене у 5 класі про звертання та вставні слова. Виконайте завдання , розміщені на слайдах, та домашнє завдання.
 https://drive.google.com/file/d/1y9GDO1OblYb7IizZY9xS_aF2PL51cYz_/view?usp=sharing

2. Опрацюйте параграф 2 у підручнику.

3. Коригуюче навчання за 5 клас:
 Згадайте теоретичний матеріал попереднього уроку "Словосполучення. Речення". Виконайте в зошиті тести.
https://drive.google.com/file/d/11jmORRA1Z-xNPKNlrPWkXaji_Cp4OFO1/view?usp=sharing 
4. Цікава мова. Попрацюй із завданням "Знайди відповіді у словах".
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=793500914755810&id=100022877264452&set=pcb.3418768144842256&source=48&refid=13&__tn__=%2B%3D
____________________________________________

08 вересня 2020 року


Повторення вивченого про типи мовлення. Навчальне читання текстів діалогічного й монологічного характеру

1. Згадайте, з якими типами мовлення ви познайомилися 

в 5 класі

https://drive.google.com/file/d/16t5lIkylr02DzaJHzoBmzo9GryigGL22/view?usp=sharing

2.Прочитайте   текст, визначне тип/типи мовлення.

https://drive.google.com/file/d/1Tck--6tK_Q9I5-a18cdxeg8lIurGfMzB/view?usp=sharing


3. Виконайте домашнє завдання:

Cкласти і записати висловлювання-розповідь у відповідному до мети та спілкування стилі (обсяг - 6-8 речень) про те, як висівається, росте, якого догляду потребує улюблена вами рослина, уявивши, що ви передаєте цю інформацію:
- своїй найкращій подрузі (другу)
                або
- у листі до бабусі
               або
- в розмові з мамою
               або
- на уроці біології вчителю

_______________________________________________________

28 травня 

ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО ЗА НАВЧАЛЬНИЙ РІК 

1. Повторіть розділ "Синтаксис і пунктуація".
2. Потренуйтеся на тренажері з правопису:
(Перечитайте правила та інструкцію, які розміщені перед завданнями. Пройдіть завдання з тем:
ОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ;
ВСТАВНІ СЛОВА;
ЗВЕРТАННЯ.
https://webpen.com.ua/#exercises 
________________________________________

26 травня

ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО ЗА НАВЧАЛЬНИЙ РІК

1.Перегляньте відеоурок
https://www.youtube.com/watch?v=9N0V63KlZzA
2. Повторіть розділ "Лексикологія".
3. Потренуйтеся на тренажері з правопису:
(Перечитайте правила та інструкцію, які розміщені перед завданнями. Пройдіть завдання з тем:
СЛОВО І ЙОГО ЛЕКСИЧНЕ ЗНАЧЕННЯ;
СИНОНІМИ Й АНТОНІМИ;
ОМОНІМИ І ПАРОНІМИ.
https://webpen.com.ua/#exercises
 ___________________________________________
 
25 травня
ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО ЗА НАВЧАЛЬНИЙ РІК

1. Повторіть розділ "Фонетика".
2. Потренуйтеся на тренажері з правопису:
(Перечитайте правила та інструкцію, які розміщені перед завданнями. Пройдіть завдання з тем:
ПРАВОПИС ГОЛОСНИХ;
МИЛОЗВУЧНІСТЬ МОВИ
https://webpen.com.ua/#exercises



 
22 травня

ГОВОРІМО ПРАВИЛЬНО:


Пропоную вам переглядати усі частини цього мультсеріалу. Відпочиваємо й навчаємося. 
_______________________________________________
21 травня


Розмовляємо українською:

_______________________________________________

19 травня

Повторення вивченого матеріалу

1. Повторіть розділ "Фонетика" на с. 104, 118, 123.
2. Потренуйтеся на тренажері з правопису:
(Перечитайте правила та інструкцію, які розміщені перед завданнями. Пройдіть завдання з тем:
 СПРОЩЕННЯ В ГРУПАХ ПРИГОЛОСНИХ,
 ВЖИВАННЯ М"ЯКОГО ЗНАКА, 
ВЖИВАННЯ АПОСТРОФА).
https://webpen.com.ua/#exercises 
_____________________________________
 
18 травня 

Контрольний твір-розповідь на основі власного досвіду

ТВІР-РОЗПОВІДЬ - це повідомлення про якісь події в житті людини, класу, школи, сім"ї.


1.Напишіть твір-розповідь на одну із запропонованих тем із вправи 239. Обсяг твору - до однієї сторінки. Можна скористатися матеріалом, розміщеним у параграфі 30. 

У творі викладіть свої думки, а не думки, списані з ГДЗ. 

__________________________________________

 
15 травня

12.00 - 12.45 год.

Підсумкова контрольна робота з української мови 
                                      ТУТ
____________________________________________


12 травня

Діалог.Тире при діалозі

1.  Перегляньте урок № 28. Виконайте завдання за ним:
https://www.youtube.com/watch?v=3C5WBkg-VOc
1)  Випишіть із вправи 1 слова в переносному значенні.
2)  Затранскрибуйте слово ЗДОРОВ"Я, роберіть за будовою слово НАЙДОРОЖЧА із вправи 2.
3)   Виконайте вправу 3 письмово.
4)   Виконайте вправу 500 (1 діалог).
2. Повторюємо вивчений за навчальний рік матеріал.
1) Повторити розділ "ВІДОМОСТІ ІЗ СИНТАКСИСУ ТА ПУНКТУАЦІЇ".
2) Виконайте інтерактивні вправи

 https://learningapps.org/1743174
 https://learningapps.org/1746173
 https://learningapps.org/1660395
https://learningapps.org/1771172
______________________________________________
 
08 травня

Пряма мова. Розділові знаки в реченнях з прямою мовою. Тренувальні вправи


1.Для систематизації знань, отриманих на минулому уроці, перегляньте відеоурок "Пряма мова" 
2. Виконайте завдання письмово:

Спишіть, поставте розділові знаки при прямій мові.


Чи не час нам в дорогу спитав тато.

Син сказав я вже вивчив уроки.

Три біди в людини  говорить народна мудрість   смерть, старість і погані діти.

Мамо  питаю  то льони цвітуть?

Ось я йду!  обізвалася Зима.

Яких же я людей бачу?  одказує Кармель.

Які надумав відкривать моря? питаю у малого капітана.


Закінчіть речення. Запишіть, правильно розставляючи розділові знаки.


Я дуже люблю читати ...

Іванко сказав ...

Я почув ...

... говорять діти.

... розповідає Марійка.



3. Повторюємо вивчений за навчальний рік матеріал.

1) Повторіть розділ "Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія" с.80-114.

 2) Виконайте інтерактивні вправи на повторений матеріал:
Алфавіт:           https://learningapps.org/4285619
Букви і звуки:    https://learningapps.org/846364
                    https://learningapps.org/display?v=ppq6y924t17
Спрощення в групах приголосних: 


_______________________________________________________________


07 травня

Пряма мова. Розділові знаки в реченнях з прямою мовою

 1 Перегляньте урок № 27. Виконайте завдання за ним:

 https://www.youtube.com/watch?v=wqEwZrirVd8
1) Із вправи 2 затранскрибуйте слово БАТЬКІВЩИНА.
2) Вправу 4 виконайте письмово.
2. Виконайте інтерактивну вправу "Пряма мова":
 https://learningapps.org/1976276
3. Повторюємо вивчений за навчальний рік матеріал.
1) Повторіть розділ "Будова слова" на с.56-79.
2) Виконайте інтерактивні вправи на повторення:
https://learningapps.org/1929063 
https://learningapps.org/1833293 
https://learningapps.org/1771172 


__________________________________________________


05 травня

Контрольна робота № 8

Речення. Головні та другорядні члени речення.
 Однорідні члени речення.  Звертання. Вставні слова. 

Час проведення: 9.00 - 9.45 год.

1. Контрольна робота № 8 ТУТ
2. Шкала оцінювання контрольної роботи  № 8 ТУТ
_____________________________________________________________________


04 травня

Узагальнення вивченого по темі.
 Підготовка до контрольної роботи

1. Повторіть вивчений матеріал на с. 142 - 176.
2. Дайте усні відповіді на запитання для самоперевірки на
 с. 189 (№ 1-8).
3. Виконайте тести, розміщені в підручнику на
 с. 187-188 (№1-8).
_________________________________________________________________

29 і 30 квітня

1. Перегляньте урок у Всеукраїнській школі онлайн на каналах "Плюс-Плюс" та "112 Україна".
2. Згадайте правила оформлення листа та конверта на с.172, 178. 
3. Повторюємо вивчений за навчальний рік матеріал:
1) Повторіть розділ "Фонетика.Графіка. Орфоепія. Орфографія".
2) Виконайте інтерактивні вправи про правопис префіксів за покликанням:
https://learningapps.org/1263778
https://learningapps.org/1550580
https://learningapps.org/2196818

______________________________________________________

28 квітня

1. Перегляньте урок у Всеукраїнській школі онлайн на каналах "Плюс-Плюс" та "112 Україна".
2. Виконайте завдання за цим уроком.
3. Повторюємо вивчений за навчальний рік матеріал:
1) Повторіть розділ "Лексикологія" за підручником.
2) Виконайте інтерактивні вправи за покликанням:
https://learningapps.org/2220462
https://learningapps.org/1280329
https://learningapps.org/1348121

_____________________________________________

27 квітня

Кома між частинами складного речення з
безсполучниковим та сполучниковим зв"язком

1. Опрацюйте параграф 61 на с. 176 у підручнику.
2. Виконайте завдання за покликанням:ТУТ


3. Випишіть по три простих і складних речення з літературної казки Василя Короліва-Старого "Хуха-Моховинка". 
4. Виконайте інтерактивну вправу "Складне речення"
за покликанням:
https://learning.ua/mova/piatyi-klas/
5. Повторюємо вивчений за навчальний рік матеріал.
1) Повторіть параграфи 17-19 "Будова слова"
2) Виконайте інтерактивну вправи "Будова слова" за покликанням:
https://learning.ua/mova/piatyi-klas/
 _________________________________________

24 квітня

Складне речення.
 Безсполучниковий і сполучниковий зв" язок 
у складному реченні

1.  Перегляньте урок № 26. Виконайте завдання за ним:
 https://www.youtube.com/watch?v=yh_b4PfD1Bo
1) У вправі 2 позначте непоширені речення.
2) Із вправи 3 випишіть слова в переносному значенні.
3) Вправа 4. Дібрати спільнокореневі слова до слова КВІТИ.

4. Повторюємо вивчений за навчальний рік матеріал.
    Повторіть параграф 36, с.111.
 Виконайте інтерактивні вправи
 "Чергування У-В, І-Й":
 https://learningapps.org/2009085
___________________________________________

23 квітня

Виділення вставних слів на письмі комами

1.  Перегляньте урок № 25. Виконайте завдання за ним:
https://www.youtube.com/watch?v=7xfoSPBPglc
 1) Із вправи 1 розберіть за будовою слово   ШИПШИНОНЬКА.  Позначіть односкладне речення.
 2) Із вправи 2 затранскрибуйте слово ПЕРЕМЕЛЕТЬСЯ.
 3) Із вправи 3 розберіть за будовою слово ВЕРХОВІТЬ.
2. Повторіть параграф 58, Виконайте письмово вправу 466.
 3. Повторюємо вивчений за навчальний рік матеріал.
    Повторіть правила наголошування слів на с.89.
    Виконайте інтерактивну вправу "Наголос у словах":
https://learningapps.org/1725972

__________________________________________________

21 квітня

Лист до рідної або близької людини
 з використанням звертань та вставних слів

1. Опрацюйте матеріал підручника - с. 172-173.
2. Прочитайте додатковий матеріал за посиланням:
https://drive.google.com/open?id=1DZMELZgtAti64dRSFJ_i0tz5wb7dD_sG

3. Напишіть лист батькам (дідусеві, бабусі, подрузі, другові), використовуючи звертання та вставні слова.

4. Повторюємо вивчений за навчальний рік матеріал.
    Повторіть параграф 8. Виконайте інтерактивну вправу "Однозначні і багатозначні слова":
 https://learningapps.org/2238239

______________________________________________________________________

17 квітня

 Ознайомлення із найбільш вживаними вставними словами та словосполученнями. 
Виділення вставних слів на письмі комами

1.На повторення виконайте інтерактивну вправу "Пряме і переносне значення слова" за посиланням:  

2.  Перегляньте урок № 24. Виконайте завдання за ним:
1) Із вправи 1 розберіть за будовою (корінь, суфікс...) слово МЕТЕОЦЕНТР.
2) Вправу 4 виконайте письмово.
3. Виконайте інтерактивну вправу "Вставні слова" за посиланням:  
_________________________________________ 

16 квітня 

1. Виконайте тести ТУТ
2. Виконайте інтерактивну вправу на повторення:
https://learningapps.org/1660395
3. Виконайте інтерактивну вправу на повторення:
https://learningapps.org/1116626


14 квітня 

Аудіодикант

1. Напишіть аудіодиктант "Краса українського лісостепу" за посиланням:
     
https://www.youtube.com/watch?v=-7eHMBjtoIE


13 квітня

Звертання. Непоширені і поширені звертання.
 Розділові знаки при звертанні

1.На повторення виконайте інтерактивну вправу "Однорідні члени речення" за посиланням:  
https://learningapps.org/1428105
2.  Перегляньте урок № 23. Виконайте завдання за ним:
 https://www.youtube.com/watch?v=o-fJVVDOws8

  1) Вправа 1. Випишіть перше речення. Зробіть синтаксичний розбір (підкресліть усі члени речення).
  2) Вправа 2. Перепишіть 4 речення, підкресліть граматичну основу.
  3) Вправа 3. Випишіть спільнокореневі слова з 6 речення. Розберіть їх за будовою.
  4) Вправа 5. Виконайте вправу письмово. Випишіть слова, у яких можуть чергуватися приголосні. Доберіть до них спільнокореневі слова з чергуванням. Наприклад:
                                 Друг - дружній, друзі.
3. Опрацюйте матеріал параграфа 57. Виконайте вправу 455. Запишіть транскрипцією слово ЩЕДРОТИ.
_____________________________________________


10 квітня 

Узагальнювальне слово в реченні 
з однорідними членами речення. 
Двокрапка і тире при узагальнювальних словах

1. На повторення виконайте інтерактивну вправу "Односкладі і двоскладні речення":
 https://learningapps.org/1771172
2. Перегляньте урок № 20. Виконайте завдання за ним:
https://www.youtube.com/watch?v=lhFA5Bm7asQ 
3. Виконайте вправу 1 письмово.
4. Вправа 2. У якому реченні є однорідні додатки?
5. Виконайте вправи 3,4 письмово. 
6. Випишіть однорідні члени речення з поезії М.Рильського "Осінь-маляр з палітрою пишною..."
7. Виконайте інтерактивну вправу "Перший мільйон":
https://learningapps.org/1768635
___________________________________________

9 квітня

Речення з однорідними членами. 
Кома між однорідними членами речення 


1. Виконайте інтерактивну вправу "Однорідні члени речення" за посиланням:
https://learningapps.org/1959454
2. Перегляньте урок № 20. Виконайте завдання за ним:
https://www.youtube.com/watch?v=D_mO_lMVcMA
3. Виконайте вправу 1 письмово.
4. Вправа 2. У якому реченні є однорідні означення?
                     Яке речення є односкладним?
5. Виконайте вправу 3 та 4 письмово.
6. Випишіть із вправи 5 односкладні речення та підкресліть у них усі члени речення.
7. На повторення виконайте інтерактивну вправу "Види речень за метою висловлювання":
    https://learningapps.org/1660395
8.  Опрацюйте § 54. Виконайте вправу 432 (ІІ).

____________________________________________________________
 
7 квітня

Речення з однорідними членами
 (без сполучників і зі сполучниками а, але, і)

1. Перегляньте відеоурок № 19.
2. Виконайте завдання за переглянутим уроком:
- Вправа 1
1) У якому реченні є однорідні підмети?
2) У якому реченні є однорідні присудки?

- Вправа 2
Знайдіть речення з однорідними означеннями.

- Вправа 3
1) У яких реченнях є однорідні обставини?

- Вправа 4
Зробіть синтаксичний розбір останнього речення.

Виконайте вправу 5 письмово.

По підручнику:

Опрацюйте § 54,
Виконайте вправу 430.
Перепишіть шість перших стрічок поезії М.Рильського "Дощ".
Підкресліть однорідні члени речення відповідно до їх синтаксичної ролі (як підмети, присудки, додатки, означення чи обставини).
____________________________________________________________



З 6 квітня переглядаємо уроки української мови для 5 класу на каналах "Плюс-Плюс" та "112 Україна" з 10.00 год. або за посиланням, яке є на картинці:




6   квітня


Контрольна робота № 7

Головні та другорядні члени речення

Тести

Завдання 1-6 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді (по 0, 5 балів)
  1. Позначити словосполучення, у якому правильно виділено головне слово:
а)  зготувати сніданок;
б)  червона хустка;
в)  швидко змахнув.

2.У якому реченні виділене слово є означенням?

а)  Сонце вже ховалось за гори.
б)  Узгір'я хмариною спускалось в море.
в)   Повіяв ранковий вітер.

3. Позначте речення, у якому граматична основа складається з одного головного члена:

а)  Це красується орел.
б)  Над верхів’ям  сосен ми бачимо величезного птаха з розпростертими крилами.
в)  У лісі чути розмірений стукіт дятлів.

4. У якому реченні виділене слово є додатком?

а) Летять у далекий  вирій гуси.
б) Кожна травичка на своєму корені росте.
в) Вишиває осінь золоті квітки.

5. Позначте непоширене речення:

а)  Із дерев спадають жовті ягідки. 
б)  Намагається зробити все добре.
в)  Наближається весна.

6. Позначте речення, у якому є обставина:

а) У лісі зовсім стемніло.
б) Рання весна змагається з зимою.
в) Пахне вітром і землею вогкий вітер.

Завдання 7-10 передбачають встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.
(по 2 бали)

7.  Установіть відповідність між словом та його синтаксичною роллю: 

а) підмет;                                        1.Вранішнє сонце яскраво освітило небо.
б) означення;                                  2.Вранішнє сонце яскраво освітило небо.
в) обставина;                                  3.Вранішнє сонце яскраво освітило небо.
г) присудок.                                    4. Вранішнє сонце яскраво освітило небо.
                                                       5.Вранішнє сонце яскраво освітило небо.

8.Установіть відповідність між синтаксичною конструкцією та її характеристикою:

а) непоширене словосполучення;                            1.Стрункі та високі дерева.
б) поширене словосполучення;                                2.Осіннє небо.
в) непоширене двоскладне речення;                        3.Дрімає ліс.
г) поширене односкладне речення;                          4.Залило водою луки.
                                                                               5.В лісі.

9.  Установіть відповідність між словом та його синтаксичною роллю: 

а) підмет;                                       1.Пишний сад задоволено ряснів плодами.
б) означення;                                 2.Пишний сад задоволено  ряснів плодами.
в) обставина;                                 3.Пишний сад задоволено ряснів плодами.
г)  присудок.                                  4.Пишний сад задоволено ряснів плодами.
                                                      5.Пишний сад задоволено ряснів плодами.

10. Установіть відповідність між синтаксичною конструкцією та її характеристикою:

а) непоширене словосполучення;                             1.Снігами землю замело.
б)поширене словосполучення;                                  2.Настав вечір.
в) непоширене двоскладне речення;                         3.Хитрий та веселий боровик.
г) поширене односкладне речення;                           4.Густолиста яворина.
                                                                                5.На дереві.

11. Перепишіть речення та підкресліть усі члени речення.

Тільки шелестіло яблуневе листя й невиразно чорніли стовбури дерев. (1 бал).


Усього 12 балів


Повторити параграфи 47-53. Виконати вправу 423. 

_________________________________________________________________________







                                                               30 березня

І. Прослухайте урок № 16.                Виконайте завдання до нього:

1. Вправа 1. Випишіть з речень означення.
2. Вправа 2. Позначте цифрою непоширені речення.
3. Вправа 3. Позначте односкладне речення.
4. Вправа 4. Виконайте вправу, самостійно дібравши пропущені  члени речення. Виконайте         завдання до неї.

ІІ. Виконайте вправу 400.
 Напишіть твір- роздум на одну із запропонованих тем. Скористайтеся шаблоном про структуру твору-роздуму, який  було надіслано раніше. Обсяг твору – до однієї сторінки. Наводьте приклади.


                                                                      31 березня

І. Прослухайте урок № 17.                Виконайте завдання до нього:

      ДОДАТОК ПІДКРЕСЛЮЄМО ПУНКТИРОМ   __  __  __  __  __  __  __

1.     Вправа 1. У якому реченні є два додатки?
2.     Вправа 2. У якому реченні додаток стоїть у знахідному відмінку?
3.     Вправа 3. Позначте цифрою односкладне речення.
                 У якому реченні підмет складається із двох слів? Розберіть підмет як   словосполучення.
4.     Виконайте вправу, самостійно дібравши пропущені  додатки. Виконайте завдання до неї.

ІІ.  Випишіть додатки з перших шести рядків поезії Т.Шевченка «За сонцем хмаронька пливе». Затранскрибуйте слова ПЕЛЕНОЮ, ПОКРИВАЄ.


                                                    2 квітня

І. Прослухайте урок № 18. Виконайте завдання до нього:
           


       ОЗНАЧЕННЯ ПІДКРЕСЛЮЄМО ХВИЛЯСТОЮ ЛІНІЄЮ 

1. Вправа 1. Позначте цифрою речення, у яких ставимо питання до означення
             від ПІДМЕТА…
             від ДОДАТКА…
        2. Вправа 2 . Виконайте вправу, самостійно дібравши пропущені  означення. Виконайте      завдання до неї.

             ОБСТАВИНУ ПІДКРЕСЛЮЄМО ПУНКТИРОМ З КРАПКОЮ   __  .  __  .  _
        3. Вправа 3. У якому реченні дві обставини?
                   У якому реченні є додаток?
4. Виконайте вправу 4, самостійно дібравши пропущені  обставини. Виконайте завдання до неї.

ІІ.  Випишіть означення з поезії Т.Шевченка «Садок вишневий коло хати».
ІІІ. Вправа 414. Розгляньте репродукції картин.
                             Напишіть опис «Стихія» або розповідь «Гроза» (на вибір).

                                                               
                                                                       3 квітня

1. Виконайте творче завдання:

Поширте запропоновані речення:

а) додатком

Два століття козаки захищали ...

б) означенням
 
 
 
 

...Воїни славилися на багато країн.
в) обставинами

Запорожці одягалися ...

Козаки завжди поводили себе ...

2. Випишіть означення з поезії Павла Тичини "Не бував ти у наших краях".
3. Випишіть поширене речення з першої строфи поезії Павла Тичини "Гаї шумлять". Підкресліть усі члени речення.
4. Виконайте інтерактивну вправу 
https://learningapps.org/1931561


Немає коментарів:

Дописати коментар